Insya Allah Sempurna

Pendaftaran di buka sekarang , hubungi 013 755 7011 / 013 279 1608

JOM! Sertai Program Wakaf telaga di Cambodia 2017

Amal jariah, Insyallah pahala berterusan mengalir kepada pewakaf, hubungi 013 7557011 / 013 279 1608

Upah Haji / Badal Haji 2017 kini dibuka

Daftar untuk Badal Haji 2017 / 1437 Sekarang! 013 - 755 7011 / 013 279 1608 InsyaAllah sempurna "

Kami sedang menyemai benih

Jom! Bersama kami berkongsi pahala. Sumbangan dialu - alukan’.

Kami menyusun Soff

Generasi pewaris Al Quran’.

Misi Ziarah Pra Ramadhan Cambodia 2017

Menyampaikan Al Quran, telekung, beras fidyah, wakaf telaga kepada fakir miskin Cambodia ’.

Pusat Tahfiz Ad Diniyyah

“Kami melahirkan Para Huffaz Al Al Quran”"

Majlis Sambutan Aidil Fitri 1438

“Minal A idin wal Faizin. Taqabballahu minna wa minkum”"

Pendaftaran untuk Korban dan Aqiqah di Kemboja dan Vietnam 2017 dibuka sekarang

““Hubungi Suraukini 013 755 7011 / 013 279 1608 - RM320 Satu bahagian "

Korban Merentas 2 Negara Cambodia Vietnam 2016

““Aidil Adha 1437 di Kampung Perikob Cambodia ."

Tuol Sleng Genocide Museum Cambodia

Zaman gelap tamadun kemanusiaan

Pelajar Pusat Tahfiz Ad Diniyyah 2016

Generasi Pewaris Al Quran

Sabtu, 24 Julai 2010

Slide dalam blog - Pengguna Picturetrail



Ada rakan blogger bertanya SK bagaimana cara nak letak slideshow dalam blog?

Kepada rakan - rakan yang telah mempunyai blog atau yang baru nak  menceburi dunia blog SK ingin berkongsi tentang penggunaan slide show dalam blog. Sebenarnya terdapat banyak widget yang boleh digunakan untuk memaparkan gambar dalam bentuk slide.

SK bukan nak mengajar cara - cara meletakkan slide show dari A sampai Z, sebab SK mengandaikan anda telah mempunyai blog. Biasanya orang yang nak meletakkan slide show  dalam blog ialah orang yang telah mempunyai blog sahaja. SK cuma SK nak tunjuk website yang menyediakan perkhidmatan percuma.

Kepada yang telah mempunyai blog cuba layari website ini

Anda hanya perlu mendaftar di laman tersebut. Kemudian ikut arahan mudah yang disediakan. Terdapat pelbagai pilihan slideshow yang disediakan. Pilih gambar, kemudian copy code yang diberikan ke dalam ruangan catatan ini. Selamat mencuba!
Kat bawah ni SK letakkan contoh slideshow hasil penggunaan picturetrail. Gambar yang saya masukkan ialah gambar sekitar tahun 2006 sewaktu pembesaran surau dilakukan








Cuba anda letak pointer mouse anda kat gambar tu, nampak tak gambar tu macam ikut pointer anda, gerak pointer laju - laju kat gambar tu. Nanti anda kan nampak gambar gerak kelam kabut...hihihih... kalau takde keje sangat nak buat, molek lah anda main pointer macam tu sampai pagi, hehehhehe ...

Selamat mencuba











Gempa Bumi?? SK rasa bangunan bergegar

Baru sebentar tadi kira - kira jam 10.15 pagi SK dapat merasakan seperti berlaku gerak gegar bangunan sekitar kawasan Gombak dalam 3 ke 5 saat . SK cuba melihat ke bawah bangunan, meninjau takut - takut ada kerja - kerja pembinaan sedang dilakukan di kawasan sekitar bangunan,. tapi tak nampak pula apa - apa kerja - kerja berat pembinaan. Beberapa rakan SK turut merasai gerak bangunan. Masyaaalah!!

Ada siapa - siapa dapat sahkan adakah ini gegar gempa?? Harap dapat kongsi maklumat. Subhanallah. Meremang juga bulu tengkuk.

Kita tunggu berita di TV kejap lagi ! Mungkin ada maklumat.

TERKINI SAH ADA GEMPA 6.1 SR

SK telah buat semakan di jabatan Meteorologi sah ada gegaran

Tarikh : 24/07/10
Masa: 10.11 pagi
Lokasi Northern Sumatera 1.1°N 99.5°E
Kekuatan : 6.1
Kategori : Kuat
Jarak : 40 km Tenggara Padang Sidempuan, Indonesia. 307 km Barat Daya Klang

sumber klik sini



HADIS RASULULLAH MENGENAI HAMPIRNYA KIAMAT

Dari Ali dan Abu Hurairah r.a.: "Apabila harta rampasan perang (milik umum) dikuasai segelintir orang sahaja, barang amanah menjadi rampasan, harta zakat menjadi hutang, seorang lelaki mentaati isterinya dan menderhakai ibunya, berbuat baik kepada temannya dan berbuat kasar kepada bapanya, suara-suara tinggi di masjid-masjid, yang menjadi pemimpin suatu kaum (bangsa) adalah orang yang hina (berkelakuan/bersifat keji) di antara mereka dan orang yang menjadi ketua suatu suku (kabilah) adalah orang fasik di antara mereka, seorang lelaki dihormati kerana takut jahatnya, arak biasa diminum, sutera biasa dipakai (oleh lelaki), munculnya penyanyi perempuan dan alat - alat muzik, orang yang di kalangan umat terkemudian akan melaknat (mengutuk) umat terdahulu, maka ketika itu hendaklah mereka menunggu kedatangan angin merah atau pembalikan bumi atau keburukan bentuk-bentuk atau tanda-tanda yang beriringan seperti tali yang putus maka jatuhlah biji secara berterusan". - Riwayat Tarmizi

Video gempa di Sumatera 30 September tahun lalu. Hiruk pikuk suara manusia


Mungkin juga yang ini molek untuk pengajaran untuk jiwa yang alpa
lihat video di bawah , mata apa yang ada di langit sewaktu kejadian gempa di Padang?













Nama Akaun Surau Ad Diniyyah yang baru


Salam kepada semua!

Untuk makluman, nama akaun Surau telah kini telah ditukar.Sebelum ini nama akaun surau ialah
AJK SURAU AD DINNIAH TAMAN BANDAR BARU SELAYANG FASA 2A

Nama baru akaun surau ialah
 
SURAU AD DINIYYAH

Semua urusan selepas ini akan menggunakan nama akaun baru. Nombor Akaun masih lagi sama iaitu BANK ISLAM MALAYSIA BERHAD

14069010001875.

Kepada semua penduduk Taman Bandar Baru Selayang Fasa 2A, Sumbangan tetap bulanan untuk Tabung Surau Ad-Diniyyah ialah sebanyak RM10.00 sebulan. Sila hubungi Bendahari Surau Haji Sapuan Daman di talian 013-3320300

Simpan resit dan serahkan kepada Bendahari, Resit rasmi pembayaran akan dikeluarkan.

SK


S U R A U K I N I

Menyokong penuh usaha

Pusat Tahfiz Ad Diniyyah Bandar Baru Selayang Fasa 2A
Pusat Tahfiz Idrisiah Bagan Datoh Perak
Sekolah Islam Al Farabi Kampung Jukaing Kemboja





















Upah Haji RM1,500.00 Insyallah sempurna 013-2791608 - layari www.suraukini.com

Jumaat, 23 Julai 2010

Amalan di malam Nisfu Syaaban 1431


Tahun ini 14 Syaaban 1431 Hijriah ialah pada hari Isnin (26 Julai 2010) dan nisfu Syaaban ialah pada hari Selasa (27 Julai 2010). Isnin malam Selasa iaitu malam nisfu Syaaban. Antara amalan yang disunatkan ialah berpuasa pada hari 14 Syaaban iaitu pada hari Isnin 26 Julai dan Qiyaamullail pada malamnya.
 
PENGERTIAN NISFU SYAABAN DAN AMALAN AMALAN  DI MALAMNYA
 
Nisfu dalam bahasa arab bererti setengah. Nisfu Syaaban bererti setengah bulan Sya'aban. Malam Nisfu Syaaban adalah malam lima-belas Syaaban iaitu siangnya empat belas haribulan Syaaban. Malam Nisfu Syaaban merupakan malam yang penuh berkat dan rahmat selepas Lailatul qadr.

Diriwayatkan oleh Imam Al-Baihaqi r.a: Daripada Saiyidatina Aisyah r.a. meriwayatkan bahawa Nabi Muhammad S.A.W tidak tidur pada malam itu sebagaimana yg tersebut dalam sebuah hadis : "Rasulullah SAW telah bangun pada malam (Nisfu Syaaban) dan bersolat dengan sungguh - sungguh serta lama sujudnya sehingga aku fikir beliau telah wafat. Apabila aku melihat demikian aku mencuit ibu jari kaki Baginda saw dan kaki baginda bergerak.
 
Kemudian aku kembali dan aku dengar Baginda SAW berkata dalam sujudnya, “Ya Allah aku pohonkan keampunanMu daripada apa yg akan diturunkan dan aku pohonkan keredhaanMu daripada kemurkaanMu dan aku berlindung kepada Mu daripada kemurkaanMu. Aku tidak dapat menghitung pujian terhadapMu seperti mana Kamu memuji diriMu sendiri.”
 
Setelah Baginda saw selesai solat, Baginda berkata kepada isterinya Saiyidatina Aisyah r.a. “Malam ini adalan malam Nisfu syaaban. Sesungguhnya Allah Azzawajjala telah datang kepada hambanya pada malam Nisfu syaaban dan memberi keampunan kepeda mereka yg beristighfar, memberi rahmat ke atas mereka yang memberi rahmat dan melambatkan rahmat dan keampunan terhadap orang - orang yg dengki.”

Hari nisfu syaaban adalah hari di mana buku rekod catatan amalan kita selama setahun Hijriah diangkat ke langit dan diganti dengan buku rekod catatan yang baru. Catatan pertama yang akan dicatatkan di buku yang baru akan bermula sebaik sahaja masuk waktu maghrib, (15 Sya’aban bermula iaitu pada 14 hb sya’aban sebaik sahaja masuk waktu maghrib).
 
Pada malam Nisfu Syaaban sangat baik dibanyakkan beristighfar dan bertaubat dari segala dosa-dosa samada besar dan kecil, dan meminta diampunkan Allah dosa - dosa kedua ibubapa kita dan ahli keluarga kita samada yang masih hidup atau yang telah meninggal dunia. Amat baik sekali dibacakan penghulu
 
Istighfar (Sayyidul istighfar). Allahumma anta rabbii. Laa ila ha illaa anta kholaq tanii. Wa ana 'abduk. Wa ana 'ala 'ahdika wa wa' dika mas tato'tu A'u zubika min syarrimaa sona'tu. Abu u laka bini' matika 'alaiya wa abu u bizambi. Faghfirlii fa innahu laa yagh firuz zunuuba illa ant (sila rujuk tulisan arab untuk bacaan dan makhraj yang lebih tepat).
  • Mohon keampunan dua ibubapa. (seberapa banyak yang boleh)
  • Mohon keampunan dan taubat diri. (70 hingga 100 kali pagi dan petang)
  • Membaca al-Quran.
  • Membaca Tasbih Subhanallah. (100 kali)
  • Membaca Solawat atas Nabi. (10 atau 100 kali pagi dan petang)
  • Membaca Zikrullah. (seratus kali selepas solat subuh dan selepas solat asar).
Solat - solat sunat; antaranya: Sunat Mutlaq, Sunat Isyraq, Sunat Dhuha, Sunat mengiringi Fardhu, Sunat Awwabin, Sunat Tahajjud, Sunat Tasbih, Sunat Witir dan Sunat Hajat. (Solat Sunat Hajat ditengah malam sebaik-baiknyamemohon hajat sesuatu). Hendaklah kita sentiasa menyegerakan amal ibadat untuk meningkatkan ketaatan, dan jangan sekali-kali menangguhkannya kerana dalam menangguh-nangguh amal taat itu mengandungi bahaya.


S U R A U K I N I

Menyokong penuh usaha

 
Pusat Tahfiz Ad Diniyyah Bandar Baru Selayang Fasa 2A
Pusat Tahfiz Idrisiah Bagan Datoh Perak
Sekolah Islam Al Farabi Kampung Jukaing Kemboja











 

Upah Haji RM1,500.00 Insyallah sempurna 013-2791608 - layari www.suraukini.com

Golongan yang terlepas dari Azab Kubur

1. Bersuci daripada hadas (wuduk).


Nabi s.a.w bersabda:
Pada malam ini aku melihat satu keajaiban; aku melihat seorang lelaki dari kalangan umatku yg diseksa di dalam kuburnya. Maka datang amalan wuduknya dan menyelamatkannya dari azab kubur.” (Hr Tobrani)
2. Syahid fi sabilillah.

Nabi s.a.w bersabda:

“Orang yg mati syahid di sisi Allah mendapat enam perkara

Diampunkan dosa - dosanya ketika mula - muka  terpancut darahnya. serta melihat kedudukannya di syurga, Selamat daripada azab kubur, Selamat dari huru hara hari kiamat. Dipakaikan di kepalanya dengan mahkota ketenangan. Batu yaqut yg ada padanya lebih baik daripada dunia dan seisinya, Dikahwinkan dgn 72 bidadari, Diizinkan utk mensyafaatkan 70 saudara maranya.”(Hr Tirmizi)

Nabi s.a.w bersabda:
Sesiapa yg berjuang fi sabilillah dan sabar sehinggalah di bunuh atau menang maka dia tidak akan diazab dalam kuburnya selama - lamanya.”(Hr Hakim)
3. Ribat fi Sabilillah.

Ribat adalah menjaga tempat - tempat yg dilalui musuh untuk masuk ke Negara Islam.
Nabi s.a.w bersabda:
Ribat sehari semalam lebih baik daripada puasa dan qiamullail selama sebulan. Sekiranya seorang yang sedang ribat itu mati maka pahala amalannya akan berterusan, sentiasa diberi rezeki dikuburnya dan selamat dari azab kubur.”(Hr Muslim)
4. Membaca surah al-Mulk
Ibnu Abbas menceritakan:
Seorang Sahabat Nabi membina khemah di atas kubur tanpa dia menyedari ia adalah kubur. Tiba - tiba dia melihat seorang manusia di dalam kubur membaca surah al-Mulk sehingga habis. Maka sahabat tadi berjumpa Nabi s.a.w dan menceritakannya. Nabi s.a.w bersabda

Surah al-Mulk adalah penegah dan penyelamat yg menyelamatkan orang yang membaca serta menjaganya dari azab kubur.”(Hr Tirmizi)
5. Mati disebabkan sakit perut.
Nabi s.a.w bersabda:
"Siapa yg mati disebabkan penyakit dalam perutnya maka tidak diazab dalam kubur."(Hr Tirmizi, Ibnu Majah dan Ahmad-sahih)
6. Mati malam jumaat.
Nabi s.a.w bersabda:
"Tidak ada org Islam yg mati malam jumaat atau hari jumaat melainkan Allah akan memeliharanya dari azab kubur."(Hr Tirmizi-Doif)"Ya Allah akhirilah kehidupan kami dengan husnul khotimah".

Rabu, 21 Julai 2010

Pernah Tengok Hujan Batu?

 
Langit mendung sebelum Hujan di Padang Pasir
 
Subhanallah! Maha Suci Allah yang menjadikan pelbagai fenomena Alam. Di Malaysia kita jarang mendengar tentang Hujan Batu. Kalau ada pun mungkin saiz batunya kecil. Mungkin sebesar manik tasbih atau lebih kecil dari itu. Itupun jarang sangat berlaku.

Dulu kat kampung masa kecil - kecil, kalau hujan batu turun, siap pergi tadah.Seronok bukan main.

Gambar ni ialah gambar hujan batu ni tengah - tengah padang pasir di Arab Saudi. Tengok saiznya tu. Kalau kena kepala....


Hujan tengah turun dengan lebat
Sebesar bola tenis tu. Tengok kat tanah tu!!
 


 
Habis pecah cermin kereta.. kalau kena kepala..
 
Air Batu atas kereta
Sejukk

p/s: Teringat satu ketika dulu, masa kecik - kecik, tengah duduk lepak dengan kawan - kawan di bawah pokok mempelam di tepi Sungai Pahang. Tetiba sebiji buah mempelam masak gugur atas bahu. Bedebuk!!! adusssss. Sakit tak yah cerita la. Buah pelam tu hampir sama besar ngan air batu tu la....












Selasa, 20 Julai 2010

Kejohanan Bowling UPZ BBS Selatan Meriah

Kejohanan kali ini yang melibatkan remaja dan para ibubapa memeriahkan suasana. Macam-macam stail balingan dapat disaksikan. Tahniah kepada para pemenang. Tahun depan kita jumpa lagi.

Berikut sebahagian gambar yang dapat disnap untuk tontonan:











S U R A U K I N I

Menyokong penuh usaha

 

Pusat Tahfiz Ad Diniyyah Bandar Baru Selayang Fasa 2A

Pusat Tahfiz Idrisiah Bagan Datoh Perak

Sekolah Islam Al Farabi Kampung Jukaing Kemboja

 

 











 

Upah Haji RM1,500.00 Insyallah sempurna 013-2791608 - layari www.suraukini.com




Isnin, 19 Julai 2010

Jangan Tinggal solat!!



Solat adalah kewajipan ibadah yang telah difardukan sejak zaman umat terdahulu lagi. Ini jelas disebutkan dalam al-Quran yang menceritakan bagaimana Nabi Ismail menyuruh ahli keluarganya untuk sembahyang:
قال تعالى:
وكان يأمر أهله بالصلاة والزكاة وكان عند ربه مرضيا (سورة مريم: الأية 55

Maksudnya: Nabi Ismail menyuruh ahli keluarganya dengan solat dan berzakat. Beliau diredai disisi tuhannya.(Maryam: 55)

Mereka yang meninggalkan solat akan dihukum bunuh dan diperangi sekiranya mereka dalam kelompok yang ramai. Ini jelas daripada hadis yang berikut:
أمرت أن أقاتل الناس حتى يشهدوا أن لاإله إلا الله وأن محمدا رسول الله ويقيموا الصلاة ويؤتوا الزكاة، فإذا فعلوا ذلك عصموا مني دماءهم وأموالهم إلا بحق الإسلام، وحسابهم على الله.

Maksudnya: Aku diperintahkan untuk memerangi manusia sehinggalah mereka mengucap dua kalimah syahadah, menunaikan solat dan mengeluarkan zakat. Sekiranya mereka telah melakukan yang sedemikian maka terpeliharalah darah dan harta benda mereka melainkan dengan hak-hak Islam (seperti mereka telah membunuh yang tidak dibenarkan). Perkiraan hati akan dinilai oleh Allah. HR Bukhari dan Muslim

Hukuman ini dilaksanakan apabila mereka tidak mahu bertaubat setelah diminta sedemikian.
Amalan pertama yang dihisab

عن أبي هريرة رضي الله عنه قال: قال رسول الله صلى الله عليه وسلم:


إن أول ما يحاسب به العبد يوم القيامة من عمله صلاته, فإن صلحت، فقد أفلح وأنجح، وإن فسدت فقد خاب وخسر، فإن اتقص من فريضته شيء، قال الرب عز وجل: انظروا هل لعبدي من تطوع؟ فيكمل بها ما انتقص من الفريضة، ثم يكون سائر عمله على ذلك.

Maksudnya:

Nabi bersabda: Sesungguhnya amalan pertama seorang hamba yang dihisab pada hari kiamat ialah solatnya. Sekiranya baik solatnya maka dia telah berjaya. Sekiranya rosak solatnya maka kecewa dan rugilah dia. Sekiranya ada kekurangan pada solat fardunya maka Allah s.w.t akan berkata: "Lihatlah adakah hambaku mempunyai solat sunat? Maka jika ada; ia akan menampung kekurangan fardunya. Begitulah cara hisab bagi seluruh amalannya yang lain.

Di antara hadis - hadis yang mengancam manusia yang tidak menunaikan sembahyang adalah seperti berikut:
أن النبي صلى الله عليه وسلم قال:
من فاتته الصلاة، فكأنما وتر أهله وماله

Maksudnya:

Siapa yang telah meninggalkan solat maka seumpama telah binasa keluarga dan hartanya.

(HR Ahmad)

أن رسول الله صلى الله عليه وسلم قال: الذي تفوته صلاة العصر كأنما وتر أهله وماله
Maksudnya: Nabi bersabda: Orang yang tertinggal solat asar seumpama dimusnahkan keluarga dan hartanya.(HR Muslim)
Firman Allah S.W.T:
((فويل للمصلين.الذين عن صلاتهم ساهون))(الماعون: 4,5)

Maksudnya:

Maka celakalah (atau lubang dalam neraka) bagi bagi orang yang sembahyang; i aitu orang yang meninggalkan sembahyangnya.

Ibnu Abbas berkata: Mereka adalah orang - orang yang melewatkan solatnya dari waktunya.

Abul 'Aliah berkata: Mereka adalah yang menunaikan solat diluar waktunya dan tidak menyempurnakan ruku' dan sujudnya.

Orang yang tidak mengakui kewajipan solat adalah kafir. Berdosa besar bagi orang yang meninggalkannya dan mengatakan ianya fardu.Ini jelas daripada hadis:


العهد الذي بيننا وبينهم الصلاة، فمن تركها فقد كفر

Maksudnya:

Perjanjian diantara orang Islam dengan orang kafir adalah solat; sesiapa yang meninggalkannya maka kafirlah dia.(HR Tirmizi).

Ahad, 18 Julai 2010

Gotong Royong Pra Ramadhan 2010 / 1431


Tarikh : 1 Ogos 2010
Hari : Ahad
Jam : 8.00 - 12.00 Tengahari
Gotong royong bersama Muslimin dan Muslimat
Sarapan disediakan
Jemput datang dengan membawa peralatan yang sesuai
 
S U R A U K I N I
Menyokong penuh usaha
 
Pusat Tahfiz Ad Diniyyah Bandar Baru Selayang Fasa 2A
Pusat Tahfiz Idrisiah Bagan Datoh Perak
Sekolah Islam Al Farabi Kampung Jukaing Kemboja

Upah Haji RM1,500.00 Insyallah sempurna 013-2791608 - layari www.suraukini.com

Jadual Kuliah Ramadhan

Salam, berikut adalah jadual Tazkirah dan Kuliah Subuh (KS) Sepanjang Ramadhan
Tarikh Penceramah
10 Ogos Selasa Ustaz Fauzan Bin Mazlan.
11 Ogos Rabu Ustaz Ahmad Bin Awang
12 Ogos Khamis Ustaz Dasuki Bin Abdul Rani
13 Ogos Jumaat Ustaz Azhari Ibrahim
14 Ogos Sabtu Ustaz Mohd Zaki Madzar Atham
14 Ogos Sabtu Ustaz Sobri Mat (KS)
15 Ogos Ahad Ustaz Yusri Abdul Karim
15 Ogos Ahad Ustaz Ridhuan Mohd Noor (KS)
16 Ogos Isnin Ustaz Sidek Noor
17 Ogos Selasa Ustaz Imran Yamani
18 Ogos Rabu Ustaz Norazli Musa
19 Ogos Khamis Ustaz Dr Rahmat Abdullah
20 Ogos Jumaat Ustaz Shihabudin AMP
21 Ogos Sabtu FORUM PERDANA SUBUH
Ahli Panel:
  • Ustaz Ridhuan Mohd Nor
  • Ustaz Nik Abduh Nik Abdul Aziz
  • YB. Mohd Nor Hamzah
21 Ogos Sabtu Ustaz Zamri Zainuldin
22 Ogos Ahad Ustaz Haji Ropi Bin Mohd Nor
22 Ogos Ahad Ustaz Mustafa Mat Desa (KS) (Maaf tidak hadir)
23 Ogos Isnin Ustaz Nazmi Abdul Karim
24 Ogos Selasa Ustaz Nik Zawawi Nik Salleh
25 Ogos Rabu Ustaz Yusaini Yahya (Ganti Ustaz Fadli Ibrahim)
26 Ogos Khamis Ustaz Wan Azhar Wan Ahmad
27 Ogos Jumaat Ustaz Zulkifli Ahmad
28 Ogos Sabtu Ustaz Hamzah Ngah
28 Ogos Sabtu Kuliah Subuh Ustaz Idris Ahmad
29 Ogos Ahad Ustaz Fauzi Hussin
30 Ogos Isnin Ustaz Zainuddin Hashim
31 Ogos Selasa YB. Salehuddin Ayub
31 Ogos Selasa Ustaz Solihin Muhyi (KS)
1 Sept Rabu Ustaz Nasaruddin Tantawi
2 Sept Khamis Ustaz Dr. Rahmat
3 Sept Jumaat Ustaz Nurul Khalil
4 Sept Sabtu Ustaz Muda Bin Abdullah
5 Sept Ahad Ustaz Nasruddin Haji Ahmad
6 Sept. Isnin Ustaz Ismail Abbas
7 Sept Selasa Ustaz Ramli Wahab

Ingin menyumbang (bayaran kepada Ustaz) klik sini http://suraukini.blogspot.com/2010/07/ingin-menyumbang-untuk-penceramah.html