Insya Allah Sempurna

Pendaftaran di buka sekarang , hubungi 013 755 7011 / 013 279 1608

JOM! Sertai Program Wakaf telaga di Cambodia 2017

Amal jariah, Insyallah pahala berterusan mengalir kepada pewakaf, hubungi 013 7557011 / 013 279 1608

Upah Haji / Badal Haji 2017 kini dibuka

Daftar untuk Badal Haji 2018 / 1439 Sekarang! 013 - 755 7011 / 013 279 1608 InsyaAllah sempurna "

Kami sedang menyemai benih

Jom! Bersama kami berkongsi pahala. Sumbangan dialu - alukan’.

Kami menyusun Soff

Generasi pewaris Al Quran’.

Misi Ziarah Pra Ramadhan Cambodia 2017

Menyampaikan Al Quran, telekung, beras fidyah, wakaf telaga kepada fakir miskin Cambodia ’.

Pusat Tahfiz Ad Diniyyah

“Kami melahirkan Para Huffaz Al Al Quran”"

Pendaftaran untuk Korban dan Aqiqah di Kemboja dan Vietnam 2017 dibuka sekarang

““Hubungi Suraukini 013 755 7011 / 013 279 1608 - RM320 Satu bahagian "

Korban Merentas 2 Negara Cambodia Vietnam 2016

““Aidil Adha 1437 di Kampung Perikob Cambodia ."

Tuol Sleng Genocide Museum Cambodia

Zaman gelap tamadun kemanusiaan

Pelajar Pusat Tahfiz Ad Diniyyah 2016

Generasi Pewaris Al Quran

Jumaat, 12 April 2013

Video - Polis Dubai guna kereta Lamborghini ...:)

 
 
DUBAI - Polis Dubai di Emiriah Arab Bersatu menggunakan sebuah kereta Lamborghini Aventador yang berharga hampir AS$550,000 (RM1.66 juta), lapor agensi berita AP semalam.
 
Kereta sport buatan Itali itu yang boleh mencecah kelajuan sehingga 349 kilometer sejam dicat dengan warna hijau dan putih. Harga petrol di Dubai adalah lebih murah berbanding harga minuman.
Kelmarin, ibu pejabat polis Dubai menyiarkan gambar kereta tersebut di depan pusat beli-belah terbesar di dunia, Dubai Mall.
 
Pihak berkuasa di negara ini berdepan masalah kemalangan jalan raya yang melibatkan kematian disebabkan kenderaan dipandu laju. Menurut laporan media tempatan, seramai 33 orang mati akibat nahas jalan raya di Dubai dalam tempoh dua bulan pertama tahun ini.Kereta sport itu juga digunakan polis Itali, Panama dan United Kingdom. - Agensi


 












Khamis, 11 April 2013

Motivasi Pelajar Tahfiz Ad Diniyyah 2013

Mama Amy menyuntik semangat juang!!

Alhamdulillah semua pelajar Tahfiz Ad Diniyyah selesai mengikuti sesi Motivasi bersama MA Consultancy tengahari tadi. Objektif Program adalah untuk menyuntik semangat kepada setiap pelajar untuk mengharungi cabaran menghafaz Al Quran 30 Juzuk.
 
Berikut beberapa gambar yang sempat dirakam.:)
 
Santapan awal pagi
 
Gasak minda!!
 
 
 
 
 
Penutup . Mohon restu guru!
 
 
 











 
 
 

Rabu, 10 April 2013

Video Ekspedisi menyelam. Ada sungai dalam laut.

 
Di dasar laut ada sungai.


Firman Allah SWT
 
“Dan Dialah yang membiarkan dua laut mengalir (berdampingan) ; yang ini tawar lagi segar dan yang lain masin lagi pahit; dan Dia jadikan antara keduanya dinding dan batas yang menghalangi.” (Q.S Al Furqan:53)


Jika anda termasuk orang yang gemar menonton rancangan TV `Discovery’ pasti kenal Mr. Jacques Yves Costeau , ia seorang ahli oceanografer dan ahli selam terkemuka dari Perancis. Orang tua yang berambut putih ini sepanjang hidupnya menyelam ke perbagai dasar samudera di seantero dunia dan membuat filem dokumentari tentang keindahan alam dasar laut untuk ditonton di seluruh dunia.

Pada suatu hari ketika sedang melakukan eksplorasi di bawah laut, tiba-tiba ia menemui beberapa kumpulan mata air tawar - segar yang sangat sedap rasanya kerana tidak bercampur / tidak melebur dengan air laut yang masin di sekelilingnya, seolah - olah ada dinding atau membran yang membatasi keduanya.

Fenomena ganjil itu memeningkan Mr. Costeau dan mendorongnya untuk mencari penyebab terpisahnya air tawar dari air masin di tengah - tengah lautan. Ia mulai berfikir, jangan -j angan itu hanya halusinansi atau khalayan sewaktu menyelam. Waktu pun terus berlalu setelah kejadian tersebut, namun ia tak kunjung mendapatkan jawapan yang memuaskan tentang fenomena ganjil tersebut.

Sampai pada suatu hari ia bertemu dengan seorang profesor Muslim, kemudian ia pun menceritakan fenomena ganjil itu. Profesor itu teringat pada ayat Al Quran tentang bertemunya dua lautan ( surat Ar-Rahman ayat 19-20)
Ayat itu berbunyi “Marajal bahraini yaltaqiyaan, bainahumaa barzakhun laa yabghiyaan.. .”Ertinya: “Dia biarkan dua lautan bertemu, di antara keduanya ada batas yang tidak boleh ditembus.” Kemudian dibacakan surat Al Furqan ayat 53 di atas.
 
Selain itu, dalam beberapa kitab tafsir, ayat tentang bertemunya dua lautan tapi tak bercampur airnya diertikan sebagai lokasi muara sungai, di mana terjadi pertemuan antara air tawar dari sungai dan air masin dari laut. Namun tafsir itu tidak menjelaskan ayat berikutnya dari surat Ar-Rahman ayat 22 yang berbunyi “Yakhruju minhuma lu’lu`u wal marjaan” ertinya “Keluar dari keduanya mutiara dan marjan.” Padahal di muara sungai tidak ditemukan mutiara.

Terpesonalah Mr. Costeau mendengar ayat-ayat Al Qur’an itu, melebihi kekagumannya melihat keajaiban pemandangan yang pernah dilihatnya di lautan yang dalam. Al Qur’an ini mustahil disusun oleh Nabi Muhammad yang hidup di abad ke tujuh, suatu zaman saat belum ada peralatan selam yang canggih untuk mencapai lokasi yang jauh terpencil di kedalaman samudera. Benar-benar suatu mukjizat, berita tentang fenomena ganjil 14 abad yang silam
 
Jom saksikan Video ini. Perhatikan di minit 3.37
 
 

 





Selasa, 9 April 2013

Kenapa kita perlu berpolitik?



Malas berpolitik? Malas mencampuri urusan politik? Kenapa berpolitik? Perlukah umat Islam berpolitik? Ikuti penjelasan Dr Khairudin Aman Razali At Takiri berhubung isu perlukah kita berpolitik?.

 

 


 

Isnin, 8 April 2013

Kitab Penawar Bagi Hati - Ustaz Abdul Basit Abdul Rahman Siri 11

Fasal pada menyatakan mengumpat


Kitab Penawar Bagi Hati. Menyembuh hati yang sakit. Fasal pada menyatakan mengumpat. Takrif mengumpat. Ikuti penjelasan Al Fadhil Ustaz Abdul Basit Abdul Rahman

 

 



Ahad, 7 April 2013

Fangtooth ikan berwajah menakutkan - Video

 


Tahukah anda ?

Banyak misteri dalam dunia lautan yang masih belum dibongkar. Masih banyak lagi ilmu dan khazanah di dasar laut yang masih kita tiada pengetahuan mengenainya.
 
Benarlah, bahawa manusia ini hanya memiliki setitis dari lautan ilmu yang diberikan oleh Tuhan. Terima kasih kepada mereka yang bersedia untuk menongkah segala risiko, segala cabaran untuk memberikan pengetahuan kepada orang lain.
 
Jika tidak kerana mereka, kita pasti tidak tahu apa lagi yang ada dalam dunia ini. Jom saksikan ikan Fangtooth dan beberapa jenik ikan lain yang pelik dan mungkin menakutkan.
 
Hebatnya Allah