Sabtu, 5 April 2014

Misteri MH370 - Alhamdulillah sudah ada Prof yang bersuara.

 
 
SHAH ALAM - Jika benar andaian bahawa terdapat kuasa besar terlibat dalam misteri kehilangan MH370, maka Malaysia tidak mampu membuat keputusan sendiri selain hanya bergantung kepada arahan dan petunjuk negara tersebut.

Pensyarah Jabatan Pengajian Antarabangsa dan Strategik, Universiti Malaya (UM), Prof Datuk Dr Mohamad Abu Bakar berkata, kapasiti Malaysia sebagai sebuah negara dan kuasa kerdil akan mudah dimanipulasi oleh negara kuasa besar tersebut.

“Kita juga diberitakan terdapat penglibatan kuasa besar, seandainya benar, mereka saja yang lebih tahu dan akan mencorakkan misi pencarian ini selain tidak mendedahkan secara terperinci maklumat berkenaan kehilangan MH370 kepada Malaysia.

“Jadi amat sukar untuk Malaysia mencari penyelesaian berikutan maklumat tidak tepat ini sehingga menjerumuskan negara ke dalam situasi dilema seperti sekarang,” katanya kepada Sinar Harian, hari ini.

Menurutnya, keputusan tidak memberangsangkan hasil usaha mencari dan menyelamat juga kemungkinan berpunca daripada fakta yang disembunyikan oleh kuasa besar tersebut.

“Usaha pencarian dilihat agak buntu kerana dibayangi oleh negara kuasa besar yang hanya memberikan cebisan maklumat kepada kita. Kerana itu, usia pencarian yang kini masuk tempoh sebulan masih belum menemui apa-apa,” katanya.

Menurutnya, kuasa besar tersebut tidak akan mendedahkan perancangan sulit mereka dalam misteri kehilangan MH370, sebaliknya akan cuba mempermainkan isu menyalahkan Malaysia seperti yang dilakukan media asing kini.
---------------------------------------------------------------------------
 
Orang kerdil seperti SK hanya mampu berdoa.
Inilah doa SK yang tidak pernah putus - putus...
 
Marilah kita berdoa semoga kita tidak menjadi pelanduk yang tersepit antara dua gajah , (Amerika dan China??)
 
Jom berdoa bersama SK. Dalam ribuan yang berdoa, mungkin Allah akan qabulkan doa anda.
Bismillahir Rahmanir Rahim
 
اللهم ارنا الحق حقا وارزقنا اتباعه وارنا الباطل باطلا وارزقنا اجتنابه 
 
Ya! allah Kau tunjukkan kami kebenaran sebagai kebenaran dan kebatilan sebagai kebatilan! jangan kau tunjukkan kami kebatilan sebagai kebenaran

YA Allah!!
 
Selamatkanlah anak - anak kapal dan semua penumpang MH370 . Semoga naluri hatiku yang merasakan semua mereka masih hidup ini adalah benar, Kau selamatkan mereka semua Ya Allah... Kau kembalikanlah mereka semua kepangkuan keluarga yang merindui mereka Ya Allah.

 
Bukalah jalan untuk mereka kembali Ya Allah!! Engkaulah Tuhan Maha Pembuka!!


Ya Allah

Lindungi kami dari perancangan jahat kaum kuffar Yahudi dan Nasrani. jauhkan Tanah air kami dan umat Islam dari tersepit dan terseret dengan perancangan licik mereka. Ya Allah kau berilah hidayah kepada pemimpin Negara kami untuk membuat keputusan yang penting dan tepat untuk masa depan Islam di Tanah air ini.



Ya Allah
 
Sekiranya kapal - kapal perang dan lebih 5000 tentera  ini berniat songsang terhadap tanahair kami, kau hancurkanlah hajat mereka , Ya Allah , engkaulah sebaik - baik perancang


Kau lidungi kami dan Negara kami Malaysia dari tersepit dan menjadi mangsa percaturan politik dan perebutan kuasa & monopoli perniagaan Negara seperti Amerika, China dan Russia 
YA Allah
Kau selamatkanlah semua anak - anak kapal dan penumpang dari perancangan kerja jahat Yahudi dan Nasrani terhadap mereka,  sesungguhnya Kau Maha Pelindung Ya Allah.

Ya Allah

Kau lindungilah perairan Negara Kami dari diceroboh secara TERANCANG oleh anasir - anasir jahat khususnya dari Negara Amerika, yang menjadi Boneka Yahudi Laknatullah alaihim.
 
Ya Allah
 
Kalau sekiranya penemuan bangkai pesawat oleh Australia ini merupakan agenda jahat yahudi untuk mengalih pandangan dunia terhadap Diego Garcia Kau bongkar dan huru harakanlah perancangan mereka. Sesungguhnya Engkau Tuhan yang Maha Hebat lagi Perkasa

Ya Allah kau lindungi kedaulatan Kepulauan Spartly yang menjadi rebutan China, Vietnam dan Negara - Negara Pro Yahudi.
Ya Allah
Sekiranya benar semua penumpang pesawat MH370 disembunyikan di Pulau Diego Garcia, kau selamatkanlah mereka. Bukalah jalan kepada mereka untuk kembali ke Tanah air dengan selamat. Hanya Engkau Tuhan yang Maha Menghidup dan mematikan setiap satu yang bernyawa.
 
Ya Allah Engkau lindungilah semua anak kapal dan penumpang dari perancangan jahat Yahudi untuk mengulangi WTC 11 September 2001. Ya Allah Engkaulah Tuhan Maha Pelindung.
 
Bongkarkan kejahatan mereka. Bukakan pintu hati ummat Islam seluruh dunia dan satukan hati mereka untuk membongkar rahsia Diego Garsia

Ya Allah kau jauhilah kami dari syirik kepada Mu dalam isu ini Ya Allah. Hari ini sudah ada dikalangan kami yang mempercayai ramalan bomoh dan dukun tentang kehilangan pesawat ini . Ya Allah kau lindungi kami dari syirik dan menyengutukan Mu Ya Allah.

Selamatkan aqidah kami dan mereka Ya Allah!!.

 
 

0 ulasan: