Isnin, 3 Jun 2013

Tafsir Nurul Ehsan Jilid 1 - Surah Al Maidah ayat 12 - 13 - Ustaz Shamsuri Haji Ahmad

 
Nombor 12 dalam Al Quran dan Hadith?
 

12. Dan sesungguhnya Allah telah mengambil perjanjian dari Bani Israil dan Kami telah mengangkat dua belas orang pemimpin di antara mereka. Dan Allah berfirman, "Aku bersamamu." Sesungguhnya jika kamu melaksanakan shalat dan menunaikan zakat serta beriman kepada rasul-rasul-Ku dan kamu bantu mereka dan kamu pinjamkan kepada Allah pinjaman yang baik, pasti akan Aku hapus kesalahan-kesalahanmu, dan pasti akan Aku masukkan ke dalam surga yang mengalir di bawahnya sungai-sungai. Tetapi, barang siapa kafir di antaramu setelah itu, maka sesungguhnya dia telah tersesat dari jalan yang lurus.

13. (Tetapi) karena mereka melanggar janjinya, maka Kami melaknat mereka, dan Kami jadikan hati mereka keras membatu. Mereka suka mengubah firman (Allah) dari tempatnya, dan mereka (sengaja) melupakan sebagian pesan yang telah diperingatkan kepada mereka. Kamu (Muhammad) senantiasa akan melihat pengkhianatan dari mereka kecuali sekelompok kecil di antara mereka (yang tidak berkhianat), maka maafkanlah mereka dan biarkan mereka. Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berbuat baik.
 
Tafsir Nurul Ehsan Jilid 1 Mukasurat 213. Tafsir Surah Al Maidah Ayat 12. Ikuti huraian tentang kisah Bani Israel. Kisah 12 suku bangsa yahudi.
 



Link berkaitan Kitab Tafsir Nurul Ehsan
Dato' Ustaz Haji Shamsuri Haji Ahmad

2. SURAH AL BAQARAH
 

9. SURAH AT TAUBAH
 


12. SURAH YUSUF 
 



16. SURAH AN NAHL
 


62. SURAH AL JUMU'AH
 

65. SURAH AT THOLAQ
 

66. SURAH AT TAHRIM
 

SK rakamkan ucapan terima kasih kepada semua yang terlibat dalam menghasilkan rakaman dan memuatnaik semua video di atas. Semoga Allah terima amal baik dan menjadi amal jariah dengan pahala yang berkekalan dan berterusan.

SK mendengar sambil menyusun

Jazakumullah khairal jaza'
 
 

 
 
S U R A U K I N I
Menyokong penuh usaha
 
Pusat Tahfiz Ad Diniyyah Bandar Baru Selayang Fasa 2A
Pusat Tahfiz Idrisiah Bagan Datoh Perak
Sekolah Islam Al Farabi Kampung Jukaing Kemboja
 
 








 
Upah Haji RM1,500.00 Insyallah sempurna 013-2791608 - layari www.suraukini.com

0 ulasan: