Sabtu, 17 April 2010

Penangan microwave



Penyakit zaman moden berpunca dari pelbagai sumber: makanan yang banyak bahan kimia, teknologi, air paip yang tidak bersih, kualiti udara yang rendah, dan gaya hidup termasuk pergaulan bebas yang melampau.

Maka tidak hairan, HUKM mengeluarkan kenyataan ramai dari rakyat Malaysia bawah umur 40 sudah menghidapi tekanan darah tinggi dan kencing manis.Malaysia memecah rekod dunia sebagai negara yang mempunyai paling ramai menghadapi masalah buah pinggang. baca ini http://intim.wordpress.com/2007/10/10/darah-tinggi-di-kalangan-kanak-kanak-satu-ancaman-baru/
 
Salah satu sumber kepada penyakit dalam diri manusia moden ialah penggunaan teknologi mikrowave samada di rumah kita sendiri mahupun makanan yang kita beli di kedai yang memanaskan makanan menggunakan mikrowave.

Cuba baca artikel ini mengenai satu ujian yang dibuat ke atas pokok dalam dua pasu di mana pasu pertama menggunakan air yang dimasukkan/diproses dalam mikrowave dan pasu satu lagi menggunakan air biasa yang telah diproses.

Untuk jangka panjang, apa-apa yang dimasukkan dalam mikrowave termasuk makanan meninggalkan kesan radiasi yang bahaya pada sel dan tisu badan. Oleh itu berpada padalah menggunakan mikrowave.

baca lagi: http://albangi.wordpress.com/2010/04/16/harmful-effects-of-microwave/









0 ulasan: