Selasa, 13 Disember 2011

Video kapal nabi Noh Versi Jepun


Sebuah kilang kecil di Jepun telah memperkenalkan sebuah tempat pelindungan daripada bencana tsunami, kapsul yang terapung di atas air dan dapat menempatkan empat orang dewasa di dalamnya. Sebuah syarikat kecil dari Jepun telah membangunkan 'kapal Nuh' versi moden, jika Jepun dilanda gempa bumi dan tsunami lain secara besar-besaran. Kapsul terapung ini kelihatan seperti bola tenis yang besar.

Japan's Cosmo Power berkata tempat perlindungan "Nuh" ini dibuat daripada gentiankaca yang dipertingkatkan dan boleh menyelamatkan pengguna daripada bencana seperti 11 Mac yang memusnahkan utara pantai Jepun, menyebabkan kira-kira 20,000 orang mati atau hilang.

Syarikat Presiden Shoji Tanaka berkata kapsul yang berharga ¥ 300,000 (RM 12,500) ini boleh menampung empat orang dewasa, dan telah bertahan dengan pelbagai ujian kemalangan. Ia mempunyai tingkap kecil dan lubang pernafasan di atas. Ia juga boleh digunakan sebagai rumah mainan untuk kanak-kanak.
 

 
S U R A U K I N I
Menyokong penuh usaha
 
Pusat Tahfiz Ad Diniyyah Bandar Baru Selayang Fasa 2A
Pusat Tahfiz Idrisiah Bagan Datoh Perak
Sekolah Islam Al Farabi Kampung Jukaing Kemboja

 
Upah Haji RM1,500.00 Insyallah sempurna 013-2791608 - layari www.suraukini.com

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Bagus dan sesuai untuk semua tempat . Ianya boleh dijadikan perlindungan terutamanya untuk golongan yang kurang upaya seperti kanak-kanak , wanita , oku dan orang-orang yang uzur ..... SERI DUSUN