Sabtu, 24 Mei 2014

Video lelaki sambut budak 1 tahun jatuh dari bangunan - Ajalnya belum tiba!

 
Beijing - Adegan dramatik dua lelaki China menangkap seorang bayi yang jatuh dari ketinggian , terakam video . Untungnya , bayi lelaki tersebut berjaya ditangkap dengan baik oleh kedua-dua lelaki tersebut .

Seperti dilapor AFP , Jumaat ( 23/5/2014 ) , dalam video yang dikeluarkan oleh media nasional tempatan , terlihat ada seorang lelaki yang bergegas dan berlari mendekati sebuah bangunan di tengah hujan lebat . Rupanya lelaki ini melihat ada seorang bayi yang memanjat tingkap tingkat dua di salah satu pangsapuri .

Dalam rakaman video tersebut , kelihatan juga ada seorang lelaki lain yang ikut menyertai . Kedua lelaki tersebut merenggangkan tangan mereka ke depan , dalam kedudukan siap menangkap bayi berusia 1 tahun tersebut .


Kelihatan raut wajah yang tegang pada kedua lelaki tersebut . Sedangkan beberapa warga lain yang ada di sekitar mereka hanya boleh berdoa . Beberapa saat kemudian , bayi itu jatuh ke bawah , tepat di lengan kedua lelaki tersebut .


" Saya tidak banyak berfikir ketika itu . Saya hanya takut gagal menangkapnya , " ucap salah satu lelaki yang menyelamatkan bayi tersebut .

Insiden tersebut berlaku pada Ahad ( 19 / 5 ). Tidak disebutkan lebih lanjut di mana ibu si bayi berada semasa insiden ini terjadi . Namun usai si bayi berjaya ditangkap dengan selamat , terlihat seorang wanita mendokong dengan penuh kelegaan.
 
 
 

 

 
S U R A U K I N I
Menyokong penuh usaha
 
Pusat Tahfiz Ad Diniyyah Bandar Baru Selayang Fasa 2A
Pusat Tahfiz Idrisiah Bagan Datoh Perak
Sekolah Islam Al Farabi Kampung Jukaing Kemboja

Upah Haji RM1,500.00 Insyallah sempurna 013-2791608 - layari www.suraukini.com
 
 

0 ulasan: